Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami na produkcji
1. Cel szkolenia:
- szkolenie ma na celu pomóc w zdefiniowaniu uczestnikom swoich mocnych i słabych stron, które w przypadku trudnych sytuacji na produkcji pomogą im w znalezieniu odpowiedniego rozwiązania,
- jest nauką eliminacji błędów i wykorzystywania nadarzających się sytuacji,
- pomaga posiąść umiejętność znajdowania korzystnych rozwiązań nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
2. Profil uczestników: kadra zarządzająca średniego i niższego szczebla w zakładach produkcyjnych.
3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4. Termin i miejsce: do uzgodnienia
*możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
5. Cena: 1600 zł netto za osobę
cena obejmuje:
- zaświadczenie ukończenia szkolenia,
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej,
- serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
- 16h lekcyjnych
6. Program szkolenia:
1. Rozmowy z trudnym pracownikiem:
- jak przeprowadzić rozmowę oceniającą/motywującą/korygującą, żeby pracownika rozwijać, a nie blokować,
- jak poradzić sobie z agresją lub płaczem ze strony pracownika,
- jak krytykować pracownika, a nie człowieka – konstruktywna krytyka,
- kiedy pracownik nie chce rozmawiać – najczęstsze przyczyny,
- kiedy pracownik będzie odbierał ocenę jako rozwój a nie “czepianie się”,
- jak wzmocnić swoją asertywność i przełamać stres przed trudną rozmową,
- jak przekonać pracownika tymczasowego, że warto pracować w trybie stałej umowy.
2. Zapobieganie i reakcja na trudne sytuacje w zespole:
- główne czynniki wywołujące konflikt – pracownik, szef, organizacja, jak je zdiagnozować?
- jak radzić sobie z konfliktem w zespole?
- oczernianie szefa przez pracownika przed zespołem – najskuteczniejsze reakcje.
3. Zwalnianie/przenoszenie pracowników:
- przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem w taki sposób, żeby po otrzymaniu wypowiedzenia/przeniesienia do innego działu nie podburzał pracowników,
- przekazanie pracownikom informacji o zmianach personalnych, w taki sposób, żeby nie spadła ich motywacja do pracy,
- przekuwanie obawy pracowników przed utratą pracy na działania proaktywne.
4. Przekazywanie informacji:
- jak przekazać pracownikom informację o zmianach organizacyjnych, zmianie wynagrodzeń lub systemie pracy,
- w jaki sposób przekonać ludzi, żeby podejmowali nadgodziny.
5. Rozwiązywanie problemów:
- 4 szybkie techniki rozwiązywania problemów,
- w jaki sposób prowadzić zespół, żeby jego członkowie nie mieli obaw przed zgłaszaniem nieprawidłowości,
- najbardziej efektywne narzędzia pracy grupowej sprzyjające budowie zaufania i otwartości.
Grupa szkoleniowa składa się z minimum 8 osób.
W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy