LEAN MANUFACTURING – optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych

LEAN MANUFACTURING – optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych

1. Cel szkolenia:

  • praktyczne wytłumaczenie uczestnikom założeń Lean Manufacturing,
  • przyjrzenie się konkretnym przypadkom implementacji metody Lean Manufacturing,
  • poznanie  warunków, które trzeba spełnić dla skutecznego wdrożenia Lean Manufacturing,
  • odpowiednie wykazanie wpływu poziomu komunikacji między partnerami gospodarczymi na jakość funkcjonowania łańcucha dostaw i strumienia wartości,
  • przećwiczenie wykorzystywania i wdrażania poszczególnych technik Lean Manufacturing.

2. Profil uczestników: kadra wyższego i średniego szczebla oraz pracownicy produkcji i działów wsparcia.

3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.

4. Termin i miejsce: do uzgodnienia.

* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych

5. Cena: 1800 zł netto za osobę

cena obejmuje:

  • zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej,
  • serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
  • 16h lekcyjnych

6. Program szkolenia:

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH:

  • prezentacja trenera i uczestników warsztatów,
  • omówienie głównych elementów warsztatów.

  II. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW:

  • modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów,
  • działania w ramach zarządzania procesowego,
  • model przebiegu pracy,
  • kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów,
  • etapy projektu doskonalenia procesów.

  III. ZRÓWNOWAŻONA KARTA WYNIKÓW W PROCESACH PRODUKCYJNYCH:

  • podstawowe zasady funkcjonowania Zrównoważonej Karty Wyników (ang. Balanced Scorecard – BSC) – perspektywa całej organizacji i działów produkcyjnych i logistyki,
  • wykorzystanie BSC w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa,
  • budowy systemu miar w organizacji produkcyjnej – czyli jak krok po kroku wdrożyć system wczesnego ostrzegania,
  • zasady ustalania i wyboru celów strategicznych w odniesieniu do różnych perspektyw biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych,
  • etapy procesu wdrażania Kart Wyników w środowisku produkcyjnym.

  IV. PROJEKTOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI – GRA SYMULACYJNA:

  • strumień wartości – a właściwie, co to takiego,
  • mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych,
  • projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości,
  • interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.

  V. STANDARYZACJA PRACY W PROCESACH GŁÓWNYCH I WSPIERAJĄCYCH:

  • cel standaryzacji pracy – smutna konieczność czy podstawa do właściwych zmian,
  • analiza procesów pod kontem poszukiwania ograniczeń,
  • instrukcja tworzenia standardów w procesach wspierających – czyli krok po kroku w kierunku doskonałości.

  VI. IDENTYFIKACJA PRZEBIEGU WARTOŚCI W PROCESACH PRODUKCYJNYCH I USŁUGOWYCH:

  • wariantowość przepływu aktywności w procesach,
  • techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów – eliminacja suboptymalizacji procesów i nieuprawnionego transferowania odpowiedzialności na inne działy w organizacji,
  • określenie zapotrzebowania na zasoby,
  • ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów,
  • wybór technik zarządzania wizualnego.

  VII. PROJEKTOWANIE SYSTEMU SSĄCEGO ORAZ ELIMINACJA WĄSKICH GARDEŁ DLA PROCESÓW  PRODUKCYJNYCH:

  • projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji,
  • ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki,
  • faza 1. identyfikacja ograniczeń,
  • faza 2. zapewnienie widoczności ograniczeń,
  • faza 3. ustalenie limitów,
  • faza 4. monitorowanie systemu.

  VIII. NARZĘDZIA LEAN I TECHNIKI W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH:

  • zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA,
  • analiza Pareto,
  • metoda Why-why,
  • system naprowadzania,
  • listy kontrolne,
  • narzędzia liczące,
  • Poka Yoke,
  • definiowanie sekwencji,
  • wskaźniki istotnych warunków,
  • system wykrywania niewłaściwego miejsca.

  IX. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM:

  • funkcje i rola zapasu w przedsiębiorstwie – czy zawsze opłaca się redukować zapasy,
  • klasyfikacja zapasów i główne metody ich optymalizacji w organizacji,
  • zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki.

  X. ZASTOSOWANIE LEAN W RÓŻNYCH DZIAŁACH NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI – GRA SYMULACJACYJNA:

  • zasady zintegrowanego podejścia do optymalizacji organizacji produkcyjnej,
  • doskonalenie procesów produkcyjnych,
  • doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu,
  • doskonalenie procesów w dziale zakupów,
  • doskonalenie procesów w dziale rachunkowości,
  • doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta,
  • doskonalenie procesów w dziale HR,

  XI. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE:

 

Grupa szkoleniowa składa się z minimum 8 osób.

 

W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy

Osoba zamawiająca

Imię*
Nazwisko*
Telefon*
E-mail*
Nazwa firmy/instytucji*
NIP*
Adres


Miejscowość*
Województwo*
Kod pocztowy*
Państwo*
Uczestnik 1:

Imię*
Nazwisko*
Uczestnik 2:

Imię
Nazwisko
Uczestnik 3:

Imię
Nazwisko
Uczestnik 4:

Imię
Nazwisko
Uczestnik 5:

Imię
Nazwisko
Uwagi dodatkowe
* Jednocześnie upoważniamy firmę Przedsiębiorstwo Konsultingowe AGM do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.


Należność za uczestnictwo w kursie zobowiązujemy się uregulować przed jego
rozpoczęciem przelewem na konto:
23 1020 2401 0000 0402 0217 168
Nadesłanie zgłoszenia jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.



Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Grzegorz Kłunduk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Konsultingowe AGM Grzegorz Kłunduk (42-674 Zbrosławice, ul. Morcinka 14), zarejestrowane w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 6481984667, REGON: 276415939

Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Handlowa 2 lub drogą e-mailową pod adresem: agm@agm-konsulting.pl