Kontrola NFZ w placówce medycznej, aspekty komunikacyjne i prawne
1. Cel szkolenia: uporządkowanie wiedzy z zakresu procedury kontroli prowadzonych przez pracowników NFZ oraz rozwój umiejętności w zakresie skutecznych negocjacji i asertywnej komunikacji, podczas kontroli pracowników NFZ.
2. Profil uczestników: szkolenie skierowane jest do aktualnych i przyszłych świadczeniodawców NFZ, zarówno SPZOZ, NZOZ oraz indywidualnych, jak i grupowych praktyk lekarskich i pielęgniarskich.
3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4. Termin i miejsce: do ustalenia.
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych5. Cena: 1000 zł netto za osobę
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek.
6. Program szkolenia:
1. Profil kompetencyjny kontrolującego – wiedza, umiejętności, postawa.
2. Przygotowanie do kontroli – mapa empatii świadczeniodawców i kontrolujących (obawy, oczekiwania).
3. Procedura kontroli – aspekty prawne.
4. Rozpoczęcie kontroli sposoby budowania relacji z kontrolującymi (na czym polega komunikacja, wpływ przekonań świadczeniodawców i kontrolujących na sposób komunikacji, bariery komunikacyjne).
5. Trudne sytuacje w trakcie kontroli – jak im zapobiegać oraz jak je rozwiązywać (rodzaje i zasady zadawania pytań, sposoby i etapy prowadzenia negocjacji, gromadzenie materiału dowodowego).
6. Prawa i obowiązki kontrolowanego świadczeniodawcy oraz etyka i procedury w pracy urzędnika– czego może wymagać kontrolujący i kontrolowany.
7. Przedmiot kontroli – jaka jest granica pomiędzy wyjaśnianiem, a doradzaniem przez kontrolujących.
8. Emocje w czasie i po przeprowadzonej kontroli (metody pozwalające dystansować się od negatywnych emocji, zasady rozmowy ze zdenerwowaną, agresywną osobą, zasady zapobiegania i radzenia sobie ze stresem).
9. Zakończenie kontroli – aspekty komunikacyjne i prawne.
W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy