Wymagania normy ISO 13485:2016.
1.Cel szkolenia:
Uczestnik po odbytym szkoleniu:
– zna terminy oraz definicje Systemu Zarządzania Jakością;
– rozumie funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością;
– potrafi prawidłowo zarządzać procesami w przedsiębiorstwie;
– zna podstawy zarządzania ryzykiem w organizacji;
– wie jak dostosować działalność przedsiębiorstwa do wymogów normy ISO 13485:2016
- Profil uczestników: Usługa skierowana jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z wymaganiami normy ISO 13485:2016.
- Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
- Termin i miejsce: harmonogram szkoleń
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek
- huile CBD
5.Program:
- Wprowadzenie.
2. Podstawowe pojęcia, terminy i definicje Systemu Zarządzania Jakością dla dostarczania wyrobów medycznych i związanych z nimi usług.
3. Podstawy zarządzania ryzykiem i szansami w organizacji.
4. Sposób prezentacji wymagań ISO 13485:2016 (struktura formalna normy, założenia do interpretacji tekstu normy).
7. Wymagania ISO 13485:2016:
a) Kontekst w jakim funkcjonuje organizacja:
-identyfikacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych istotnych dla firmy i SZJ,
-określanie, przegląd i monitorowanie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych istotnych dla SZJ,
-określenie zakresu SZJ,
-ustanowienie SZJ wraz z potrzebnymi procesami.
b) Wiodąca rola kierownictwa:
– przywództwo i zaangażowanie najwyższego kierownictwa w odniesieniu do SZJ,
– ustanowienie i komunikowanie Polityki Jakości,
– określanie ról, odpowiedzialności i uprawnień w SZJ.
c) Planowanie:
– planowanie działań związanych ze zidentyfikowanymi ryzykami i szansami,
– cele dotyczące jakości i planowanie ich osiągnięcia,
– planowanie zmian w SZJ.
d) Działania wspierające:
– zapewnienie: zasobów ludzkich, infrastruktury, środowiska dla funkcjonowania procesów, zasobów do monitorowania i pomiarów, wiedzy organizacji,
– określanie niezbędnych kompetencji,
– uświadamianie pracowników z zakresu Polityki i celów jakości, odpowiedzialności za niezgodności oraz wpływu na SZJ,
– zapewnienie komunikacja wewnętrznej i zewnętrznej,
– opracowywanie i nadzór nad udokumentowanymi informacjami.
e) Działania operacyjne:
– planowanie i nadzór operacyjny,
– wymagania odnośnie produktów i usług,
– projektowanie produktów i usług,
– nadzór nad dostarczanymi z zewnątrz procesami, produktami i usługami,
– dostarczenie (realizacja) produktów i usług,
– czystość wyrobu i nadzór nad zanieczyszczeniem,
– zwolnienie wyrobów i usług,
– nadzór nad niezgodnymi rezultatami,
– nadzór nad incydentami medycznymi.
f) Ocena efektów działań:
– monitorowanie, pomiary, analiza i ocena,
– informacje zwrotne,
– przeprowadzanie auditów wewnętrznych,
– przeprowadzanie przeglądów SZJ.
g) Doskonalenie:
– identyfikowanie niezgodności i podejmowanie działań korygujących,
– ciągłe doskonalenie wyrobów medycznych i SZJ.
8. Podsumowanie.