Zmiany w normie ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 z elementami podejścia do zarządzania ryzykiem wg PN – ISO 31000:2012
1. Cel szkolenia: zapoznanie się wymaganiami norm PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-EN ISO 14001:2015, a także uzyskanie wiedzy na temat ciągłego doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
2. Profil uczestników: szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z wymaganiami norm ISO 9001:2015
oraz ISO 14001:2015 i przygotowującymi się do szkolenia właściwego na audytora wewnętrznego wg. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4. Termin i miejsce: harmonogram szkoleń
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
5. Cena: 800 zł netto za osobę
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek.
6. Program szkolenia:
1. Wprowadzenie.
2. Określenie różnic między ISO 9001:2008 a ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2004 a ISO 14001:2015.
3. Podstawowe pojęcia, terminy i definicje Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
4. Podejście procesowe – zarządzanie procesami w organizacji.
5. Sposób prezentacji wymagań ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015 (struktura formalna normy, założenia do interpretacji tekstu normy).
6. Wymagania ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015:
a) kontekst w jakim funkcjonuje organizacja:
- zrozumienie organizacji oraz jej kontekstu,
- zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych,
- określenie zakresu Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
- procesy Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
b) wiodąca rola kierownictwa:
- wiodąca rola i zobowiązanie kierownictwa,
- polityka jakości i środowiskowa,
- role, odpowiedzialność i uprawnienia,
c) planowanie:
- działania w odpowiedzi na ryzyka i możliwości,
- cele dotyczące jakości i środowiska oraz planowanie ich osiągnięcia,
- planowanie zmian,
d) działania wspierające:
- zasoby,
- kompetencje,
- świadomość,
- komunikacja,
- udokumentowana informacja,
e) działania operacyjne:
- planowanie i nadzór operacyjny,
- wymagania odnośnie produktów i usług,
- projektowanie produktów i usług,
- nadzór nad dostarczanymi z zewnątrz procesami, produktami i usługami,
- dostarczenie (realizacja) produktów i usług,
- zwolnienie produktów i usług,
- nadzór nad niezgodnymi rezultatami,
f) ocena działań:
- monitorowanie, pomiary, analiza i ocena,
- audyt wewnętrzny,
- przegląd zarządzania,
g) doskonalenie:
- niezgodności i działania korygujące,
- ciągłe doskonalenie.
7. Zarządzanie ryzykiem w organizacji wg normy PN – ISO 31000:2012.
8. Podsumowanie.
W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy