Zmiany norm ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 z elementami podejścia do zarządzania ryzykiem wg PN-ISO 31000:2012 w placówkach medycznych
1. Cel szkolenia: zapoznanie się wymaganiami norm ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 w kontekście placówek medycznych,
a także uzyskanie wiedzy na temat zarządzania ryzykami i szansami oraz ciągłego doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
2. Profil uczestników: szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z wymaganiami norm ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015 przystosowanych dla placówek medycznych, a także przygotowujących się do szkolenia właściwego na audytora wewnętrznego wg Zintegrowanego Sytemu Zarządzania.
3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4. Termin i miejsce: harmonogram szkoleń
*możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
5. Cena: 800 zł netto za osobę
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek.
6. Program szkolenia:
1. Wprowadzenie.
2. Określenie różnic między ISO 9001:2008 a ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2004 a ISO 14001:2015.
3. Podstawowe pojęcia, terminy i definicje Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
4. Podejście procesowe – zarządzanie procesami w placówce medycznej.
5. Sposób prezentacji wymagań ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015 (struktura formalna normy, założenia do interpretacji tekstu normy).
6. Wymagania ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015:
a) kontekst w jakim funkcjonuje organizacja:
- zrozumienie placówki medycznej oraz jej kontekstu,
- zrozumienie potrzeb i oczekiwań pacjenta,
- określenie zakresu Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
- procesy Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
b) wiodąca rola kierownictwa:
- wiodąca rola i zobowiązanie kierownictwa,
- polityka jakości i środowiskowa,
- role, odpowiedzialność i uprawnienia,
c) planowanie:
- działania w odpowiedzi na ryzyka i możliwości,
- cele dotyczące jakości i środowiska oraz planowanie ich osiągnięcia,
- planowanie zmian,
d) działania wspierające:
- zasoby,
- kompetencje,
- świadomość,
- komunikacja,
- udokumentowana informacja,
e) działania operacyjne:
- planowanie i nadzór operacyjny,
- wymagania odnośnie usług medycznych,
- nadzór nad dostarczanymi z zewnątrz wyrobami, sprzętem lub wyrobem medycznym, usługami,
- realizacja świadczeń medycznych,
- monitoring udzielanych świadczeń medycznych,
- nadzór nad niezgodnymi rezultatami,
f) ocena działań:
- monitorowanie, pomiary, analiza i ocena,
- audyt wewnętrzny,
- przegląd zarządzania,
g) doskonalenie:
- niezgodności i działania korygujące,
- ciągłe doskonalenie.
7. Zarządzanie ryzykiem w organizacji wg normy PN-ISO 31000:2012.
8. Podsumowanie.
W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy