Kontrola Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) w placówce medycznej odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu jakości świadczonych usług oraz zgodności z przepisami. Jest to istotny element nadzoru, który ma na celu zapewnienie transparentności, prawidłowości i zgodności działań placówki medycznej z obowiązującymi wymogami prawnymi. Osoby świadczące usługi w środowisku medycznym powinny więc mieć świadomość tego, jak przebiega kontrola NFZ oraz jakie prawa i obowiązki ma kontrolujący i kontrolowany.
Skuteczna prezentacja zgodnej z normami i przepisami dokumentacji oraz zapewnienie pracownikom placówki możliwości zrozumienia procedur i wymogów kontrolnych może znacząco wpłynąć na przebieg kontroli i uniknięcie ewentualnych nieprawidłowości. Nasze przedsiębiorstwo oferuje profesjonalne szkolenie z kontroli NFZ.
Kontrola NFZ – szkolenie
Szkolenie dotyczące kontroli NFZ w placówce medycznej skupia się na kilku kluczowych aspektach, które są istotne zarówno z perspektywy komunikacyjnej, jak i prawnej. Znajomość prawnych aspektów samej kontroli, praw inspektorów oraz uprawnień placówki medycznej podczas przeprowadzania inspekcji przez NFZ są niezwykle istotne. Personel jest wówczas świadomy, czy czynności kontrolne zostały przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
Dodatkowo w trakcie szkolenia poruszane są kwestie reagowania na sytuacje kryzysowe. Omówienie ewentualnych konsekwencji prawnych w przypadku naruszeń regulacji i zasad, w tym sankcji, jakie mogą zostać nałożone w przypadku nieprawidłowości lub niezgodności z wymaganiami NFZ, to kolejny z obszarów tematycznych poruszanych na szkoleniu.
Dlaczego warto nam zaufać? Kontrola NFZ w placówce medycznej – szkolenie
Nasze szkolenie dotyczące kontroli NFZ w placówce medycznej opiera się na solidnej wiedzy praktycznej i teoretycznej, aby przygotować personel do całej procedury kontrolnej. Nasz zespół ekspertów skupia się na kluczowych aspektach, począwszy od istoty i znaczenia kontroli NFZ, aż po specyficzne kroki, które należy podjąć, by placówka była odpowiednio przygotowana. Kurs prowadzony jest przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę szkoleniową, która posiada odpowiednie kompetencje i certyfikaty, pozwalające na realizację usług w tym obszarze. Dbamy także o dopasowanie tematyki szkolenia w zależności od obszaru medycznego, w jakim działa dana placówka. Wysoką jakość naszych działań potwierdzają opinie setek zadowolonych klientów.
Kontrola NFZ w placówce medycznej szkolenie
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące kursu z kontroli NFZ w placówce medycznej. Szkolenie obejmuje zarówno szereg kwestii merytorycznych, jak i również moduł ćwiczeniowy. Aby ułatwić klientom procedurę zgłoszeniową, stworzyliśmy dedykowany formularz. Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego, a więc np. w siedzibie firmy klienta. Szereg kwestii organizacyjnych ustalamy wówczas w sposób indywidualny. Szczegółowe dane kontaktowe znajdują się na naszej stronie w zakładce “Kontakt”.
Kontrola NFZ – szkolenie – najważniejsze informacje
1. Cel szkolenia: uporządkowanie wiedzy z zakresu procedury kontroli prowadzonych przez pracowników NFZ oraz rozwój umiejętności w zakresie skutecznych negocjacji i asertywnej komunikacji, podczas kontroli pracowników NFZ.
2. Profil uczestników: szkolenie skierowane jest do aktualnych i przyszłych świadczeniodawców NFZ, zarówno SPZOZ, NZOZ oraz indywidualnych, jak i grupowych praktyk lekarskich i pielęgniarskich.
3. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4. Termin i miejsce: do ustalenia.
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych5. Cena: 1000 zł netto za osobę
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek.
6. Program szkolenia:
1. Profil kompetencyjny kontrolującego – wiedza, umiejętności, postawa.
2. Przygotowanie do kontroli – mapa empatii świadczeniodawców i kontrolujących (obawy, oczekiwania).
3. Procedura kontroli – aspekty prawne.
4. Rozpoczęcie kontroli sposoby budowania relacji z kontrolującymi (na czym polega komunikacja, wpływ przekonań świadczeniodawców i kontrolujących na sposób komunikacji, bariery komunikacyjne).
5. Trudne sytuacje w trakcie kontroli – jak im zapobiegać oraz jak je rozwiązywać (rodzaje i zasady zadawania pytań, sposoby i etapy prowadzenia negocjacji, gromadzenie materiału dowodowego).
6. Prawa i obowiązki kontrolowanego świadczeniodawcy oraz etyka i procedury w pracy urzędnika– czego może wymagać kontrolujący i kontrolowany.
7. Przedmiot kontroli – jaka jest granica pomiędzy wyjaśnianiem, a doradzaniem przez kontrolujących.
8. Emocje w czasie i po przeprowadzonej kontroli (metody pozwalające dystansować się od negatywnych emocji, zasady rozmowy ze zdenerwowaną, agresywną osobą, zasady zapobiegania i radzenia sobie ze stresem).
9. Zakończenie kontroli – aspekty komunikacyjne i prawne.
W celu zgłoszenia na szkolenie proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy