1.Cel szkolenia:
Uczestnik po odbytym szkoleniu będzie znał min.
- cele i zadania pełnomocnika i zespołu ds. jakości w jednostce
· normy jakości ISO vs. standardy akredytacyjne CMJ
· analiza procedur i dokumentacji w świetle standardów i wymagań
· zasady opracowania planu jakości i aktualizacja dokumentacji
· ocena stanu wdrożenia standardowych procedur operacyjnych
· monitorowanie i doskonalenie procedur
2.Profil uczestników: Usługa skierowana jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z nową normą jakości dla sektora ochrony zdrowia PN/EN ISO 15224 – zarządzanie jakością dostosowane do branży medycznej.
3.Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
4.Termin i miejsce: harmonogram szkoleń
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
cena obejmuje:
- zaświadczenie,
- materiały szkoleniowe,
- poczęstunek.
5.Program:
Organizacja procesu wdrażania i utrzymywania jakości w jednostce
· cele i zadania pełnomocnika i zespołu ds. jakości w szpitalu
· normy jakości ISO vs. standardy akredytacyjne CMJ
· analiza procedur i dokumentacji w świetle standardów i wymagań
· zasady opracowania planu jakości i aktualizacja dokumentacji
· ocena stanu wdrożenia standardowych procedur operacyjnych
· monitorowanie i doskonalenie procedur
Koszty i korzyści związane z jakością w aspekcie finansowym, organizacyjnym i klinicznym.
Program Akredytacji Szpitali i instrumenty wsparcia finansowego w akredytacji podmiotów leczniczych w obecnym stanie prawnym i w świetle projektowanych regulacji.
Standardy jakości w Polsce na tle standardów międzynarodowych
Praktyka opracowania procedur i dokumentacji oraz we wdrażania standardów jakości w wybranych obszarach funkcjonowania jednostki
- ocena stanu pacjenta, opieka nad pacjentem
- poprawa jakości i bezpieczeństwo pacjenta
- ciągłość opieki, odżywianie, prawa pacjent
· przywództwo, organizacja pracy i koordynacja działań zespołu
· identyfikacja istotnych zdarzeń związanych z pobytem pacjenta w szpitalu: reoperacje, readmisje, przedłużenie hospitalizacji
· analiza częstości i skuteczności czynności reanimacyjnych
· analiza i ocena ryzyka w zabiegach i znieczuleniach
· analiza działalności klinicznej jako narzędzie oceny wyników
Wpływ jakości na poziom finansowania podmiotów leczniczych
Zapobieganie zakażeniom szpitalnym jako kryterium jakości
· profilaktyka i prewencja zakażeń i innych zdarzeń niepożądanych
· organizacja zapobiegania zakażeniom i rola zespołów ds. zakażeń
· zarządzanie ryzykiem w zapobieganiu zakażeniom szpitalnym
· zakażenia jako kryterium oceny jakości udzielanych świadczeń
Racjonalizacja stosowania antybiotykoterapii
Nowelizacja normy ISO 9001 z 2015 r. – analiza porównawcza z wersją normy z 2008 r.
Nowa norma jakości dla sektora ochrony zdrowia – PN/EN ISO 15224 – zarządzanie jakością dostosowane do branży medycznej
· cel i zakres obowiązywania normy
· wdrażanie normy w polskich warunkach prawnych i finansowych