Nasze szkolenia i kursy medyczne, niezależnie od wybranej tematyki – organizujemy zarówno w trybie stacjonarnym, jak i w formie usług zdalnych, świadczonych online, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Zdalne formy, w tym także e-learning, są odpowiedzią na niedogodności spowodowane sytuacją epidemiologiczną.
Rynek usług medycznych nieustannie się rozwija i ewoluuje. Dynamika zmian wynika głównie z rosnącego zapotrzebowania na nowe świadczenia, często specjalistyczne i dedykowane wąskim gronom odbiorców.
Podmioty medyczne nie ustają w podejmowaniu działań wpływających bezpośrednio i pośrednio na podniesienie konkurencyjności w oczach opinii zewnętrznej. Jedną z najbardziej archaicznych, ale też bezsprzecznie niezwykle skutecznych form takich działań są szkolenia personelu.
Przyczyniają się one do podniesienia jakości placówki w wielu wymiarach, począwszy od podniesienia kwalifikacji zawodowych – kompetencji personelu medycznego, po ugruntowanie prawidłowych zachowań wewnątrz organizacji, scalających zespół.
Przygotowane przez nas propozycje szkoleń są obligatoryjne dla większości placówek medycznych, warto jednak pamiętać, że każde z nich może zostać spersonalizowane pod kątem otrzymanego zapytania.
Nasi konsultanci i trenerzy dopasują harmonogram i formę szkolenia zarówno do możliwości, jak i czasu, który osoby szkolące się mogą poświęcić na jego realizację.
Poniżej lista proponowanych przez nas szkoleń i kursów dla podmiotów, świadczących usługi medyczne w tematach:
- Prawa pacjenta
- BLS – podstawowe czynności ratujące życie
- ALS – zaawansowane czynności ratujące życie
- Elektroniczna dokumentacja medyczna
- Kontrola NFZ w placówce medycznej, aspekty komunikacyjne i prawne
- Dokumentacja medyczna i ochrona danych osobowych w placówce medycznej
- Jakość w Ochronie Zdrowia
- Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Szkolenie kadry zarządzającej i właścicieli dotyczącej zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami jako pracowników lub współpracowników placówki
- Szkolenie dla koordynatora ds. dostępności
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Ankietyzacja dla koordynatora ds. dostępności
- Szkolenie dotyczące zakresu wdrożenia, stosowania i utrzymania Standardu Dostępności POZ
- Szkolenie kadry placówki z zakresu komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Szkolenie kadry zarządzającej placówką POZ
- Szkolenie w zakresie kompetencji strategicznych: marketing i sprzedaż w gospodarce cyfrowej
- Szkolenie w zakresie kompetencji strategicznych: opracowanie modelu biznesu, zarządzanie produktem/usługą
- Szkolenie z zakresu kompetencji społecznych właściwych dla komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Zapoznanie kadry z zasadami Savoir-vivre w stosunku do osób o szczególnych potrzebach
- Znajomość procedur obsługi pacjentów ze szczególnymi potrzebami przez personel placówki medycznej
- Asertywność i efektywna komunikacja z pacjentem
Prawa pacjenta
Szkolenie ma na celu zapewnienie uczestnikom wiedzy na temat najważniejszych praw pacjentów w systemie opieki zdrowotnej. Uczestnicy poznają źródła praw pacjenta, procedury związane z wystawianiem skierowań, oraz sytuacje, kiedy skierowania nie są wymagane. Szkolenie obejmuje również prawa pacjenta do informacji, zgłaszania działań niepożądanych, zachowania tajemnicy medycznej, wyrażania zgody na świadczenia, poszanowania intymności i godności, a także do dostępu do dokumentacji medycznej. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat ich praw do opieki duszpasterskiej, przechowywania wartościowych rzeczy oraz możliwości zgłaszania sprzeciwu wobec opinii lekarza. Celem szkolenia jest podniesienie świadomości pacjentów oraz personelu medycznego w zakresie praw i obowiązków w relacji pacjent-lekarz.
BLS – podstawowe czynności ratujące życie
Szkolenie BLS pozwala uczestnikom na teoretyczne i praktyczne zapoznanie się m.in. z zabiegami resuscytacyjnymi i automatyczną defibrylacją, które są podstawą współczesnego ratownictwa medycznego. Zdobędą oni tym samym niezbędną wiedzę oraz umiejętności, obejmujące swoim zakresem podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy.
ALS – zaawansowane czynności ratujące życie
Tematyka szkolenia ALS dotyka zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych, przeprowadzanych u osób dorosłych. Jego nadrzędnym celem jest zapoznanie uczestników z metodami pozwalającymi identyfikować pacjentów z ryzykiem zatrzymania krążenia
Elektroniczna dokumentacja medyczna (EDM)
Szkolenie dotyka różnorodnych zagadnień związanych z elektroniczną dokumentacją medyczną, w tym: stosowania podpisu elektronicznego, zasad pracy na dokumentach elektronicznych. W toku szkolenia zostaną także poruszone zagadnienia bezpiecznego przetwarzania danych wrażliwych, z uwzględnieniem odpowiedzialności za naruszenie tych wymogów.
Kontrola NFZ w placówce medycznej, aspekty komunikacyjne i prawne
Nowelizacja przepisów ustawy z dnia z dnia 27.08.2004 r., o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, znacząco wpłynęła na zmianę sposobu przeprowadzania kontroli w ramach świadczeń objętych umową z Narodowym Funduszem Zdrowia. Celem tego kursu medycznego jest omówienie praktycznych aspektów nowych regulacji i wskazanie tych elementów, które mają znaczenie dla przeprowadzanych postępowań kontrolnych.
Dokumentacja medyczna i ochrona danych osobowych w placówce medycznej
Jednym z najbardziej aktualnych zagrożeń dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą jest nieodpowiednie zabezpieczenie dokumentacji medycznej pacjentów, na skutek czego dane osobowe lub dane o ich stanie zdrowia mogą zostać bezprawnie ujawnione. Szkolenie medyczne, dotykając swoją treścią tematyki RODO, ma na celu uwrażliwić uczestników na aspekty bezpieczeństwa i nauczyć skutecznych metod postępowania z przetwarzanymi danymi.
Jakość w Ochronie Zdrowia
Szkolenie dotyka aspektów nowoczesnego zarządzania podmiotem medycznym (w tym zarządzania jakością zgodnie z wytycznymi norm ISO). Uczestnicy po jego ukończeniu potrafią m.in. w przemyślany sposób tworzyć biznesplany, koncepcje marketingowe, znają techniki zarządzania zasobami ludzkimi, a także potrafią prawidłowo interpretować przepisy prawne regulujące funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia.
Asertywność i efektywna komunikacja z pacjentem
Jest to szkolenie dedykowane głównie pracownikom medycznym, pomagające im poznać nowe i usystematyzować dotychczas stosowane metody skutecznej komunikacji z pacjentem, a tym samym ograniczyć stres wynikający ze zdarzeń konfliktowych.
Skontaktuj się z nami
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Handlowa 2 lub drogą e-mailową pod adresem: agm@agm-konsulting.pl