Projekt “Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach”

Zapraszamy Mikro, Małe i Średnie przedsiębiorstwa do skorzystania z projektu „Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach” finansowanego w 100% ze środków Unii Europejskiej.

Celem projektu jest wzrost świadomości ekologicznej przedsiębiorstw z terenu całego kraju, poprzez podniesienie poziomu wiedzy w zakresie możliwych działań proekologicznych firm oraz dostępnych źródeł ich finansowania.

Projekt „Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach” podzielony jest na trzy etapy:

  • Etap I – szczegółowa analiza potrzeb proekologicznych firmy;
  • Etap II – wsparcia szkoleniowe;
  • Etap III – doradztwo przy opracowaniu planu wdrożenia działań proekologicznych omówionych w etapie I i II.

Etap I – polega na szczegółowej analizie mającej na celu zidentyfikowanie obszarów, w których należy przeprowadzić w przedsiębiorstwie działania proekologiczne, jak również określenie luki kompetencyjnej i tematyki szkoleń niezbędnych do przeprowadzenia. Podczas analizy zostanie przeprowadzony przegląd organizacji pod kątem jej oddziaływania na środowisko.

Po zakończonym etapie I przedsiębiorstwo otrzyma pisemną analizę co do działań jakie powinno podjąć: udział w szkoleniach oraz doradztwo. W rekomendacji zostaną zaproponowane tematycznie szkolenia, w których uczestnik powinien wziąć udział. Programy szkoleniowe będą uwzględniały indywidualne potrzeby uczestników, grupy szkoleniowe będą tworzone branżowo, tak by w cyklu szkoleniowym brali udział uczestnicy z branż napotykających podobne problemy dotyczące tematyki środowiska.

Etap II – polega na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu ochrony środowiska, mających na celu:

  • podniesienie wiedzy uczestników projektu w zakresie wymagań środowiskowych oraz faktycznego wpływu działalności firmy na środowisko;
  • wzrost wiedzy na temat możliwych sposobów zmniejszania negatywnych efektów działalności firmy;
  • podniesienie wiedzy w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na działania proekologiczne firmy ze środków UE.

Etap II podzielony jest na 5 tematów, z których uczestnik może wybrać przynajmniej jeden z nich.

 

Lp.TematHarmonogram
 

 

 

1.

 

 

 

Możliwe do wprowadzenia w firmie rozwiązania ekologiczne (i źródła ich finansowania)

 

Diagnoza i perspektywy rozwoju firm w obszarze rozwiązań ekologicznych:

  • diagnoza funkcjonalna,
  • obszary i priorytety rozwoju,
  • elastyczne obszary działalności,
  • nowe obszary innowacji ekologicznej i możliwości ich finansowania ,
  • budżety zadaniowe -przegląd kompetencji pracowników/dostosowanie do wypracowanych standardów,
  • aktywizacja konsumentów poprzez oddziaływanie na wrażliwość ekologiczną i kształcenie świadomości w tym zakresie.
 

2.

 

Budowanie ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy

Diagnoza potencjału firmy w obszarze ekologizacji działań:

  • priorytety w budowaniu ekologicznej marki i wizerunku firmy oraz działań promocyjnych,
  • certyfikacja marek ekologicznych,
  • zastosowanie nowoczesnych narzędzi w kształtowaniu świadomości ekologicznej,
  • analiza efektywności podejmowanych działań.
 

 

3.

 

 

Ekoinnowacje Diagnoza i perspektywy rozwoju firm w obszarze rozwiązań ekologicznych

  • diagnoza funkcjonalna,
  • obszary i priorytety rozwoju firmy,
  • elastyczne obszary działalności,
  • określenie nowych obszarów innowacji ekologicznej,
  • dotacje,
  • budżety zadaniowe,
  • przegląd kompetencji pracowników/dostosowanie do wypracowanych standardów,
  • aktywizacja konsumentów poprzez oddziaływanie na wrażliwość ekologiczną i kształcenie świadomości w tym zakresie.
 

 

 

 

4.

 

 

 

 

Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie

Zarządzanie środowiskowe jako jeden z priorytetów działalności firmy:

  • nawiązywanie kontaktów ze stronami zainteresowanymi tematyką ochrony środowiska,
  • polityka i cele środowiskowe -wymogi i regulacje prawne i inne w zakresie środowiskowych aspektów działalności firm,
  • wzbudzenie zainteresowania pracowników problemami ochrony środowiska,
  • planowanie środowiskowe obejmujące cykl życia produktu,
  • opracowanie procedur dążenia do wyznaczonych poziomów działania,
  • zapewnienie środków na cele organizacyjne, szkoleniowe, inwestycyjne.
 

 

5.

 

 

Audyt ekologiczny Diagnoza i perspektywy zastosowania audytu ekologicznego w firmie

  • wpływ i oddziaływanie środowiska na rachunkowość,
  • uwzględnienie kapitałów: ekonomicznego, przyrodniczego i ludzkiego w systemach rachunkowości i sprawozdawczości,
  • rachunkowość ekologiczna zaawansowana metoda eko-zarządzania,
  • zestawienia eko-bilansowe,
  • rachunek kosztów środowiskowych,
  • przeprowadzanie kontroli zgodności stanu środowiska z wymogami przepisów ochrony środowiska, tj. przeprowadzenie ekoaudytu.

 

Etap III – polega na opracowaniu planu wdrożenia działań proekologicznych w przedsiębiorstwie.

Plany zostaną przygotowane w oparciu o analizę działalności firmy i jej wpływu na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb klienta, specyfiki jego działalności i możliwości podejmowanych działań. Każdy plan będzie zawierał opis zidentyfikowanych obszarów, dla których należy przeprowadzić działania w oparciu o wymierne wskaźniki służące ocenie skuteczności działań proekologicznych.

W ramach każdego modułu szkoleniowego przeprowadzone będzie 6 h doradztwa dla uczestnika.

 

Uwaga! Przedsiębiorcy zainteresowani projektem „Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach” nie mogą jednocześnie korzystać z innego projektu realizowanego w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – konkursu “Zielone światło!” – wsparcie rozwiązań proekologicznych”.

 Więcej informacji uzyskają Państwo na stronie: parp1.agm-konsulting.pl

Z przykrością informujemy, że projekt „Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach”  współfinansowany przez Unię Europejską w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjny Kapitał Ludzki – konkursu “Zielone światło!” – wsparcie rozwiązań proekologicznych” został zakończony z dniem 30.06.2015 r.