Doradztwo w zakresie ekologicznej świadomości w przedsiębiorstwach
W ramach zakończonego projektu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) “Ekologiczna świadomość w przedsiębiorstwach” zapraszamy wszystkich do skorzystania z usługi doradczo-szkoleniowej, której celem jest wzrost świadomości ekologicznej przedsiębiorstw z terenu całego kraju, poprzez podniesienie poziomu wiedzy w zakresie możliwych działań proekologicznych firm oraz dostępnych źródeł ich finansowania.
Usługa podzielona jest na trzy etapy:
- Etap I – szczegółowa analiza potrzeb proekologicznych firmy,
- Etap II – wsparcia szkoleniowe,
- Etap III – doradztwo przy opracowaniu planu wdrożenia działań proekologicznych omówionych w etapie I i II.
Etap I – polega na szczegółowej analizie mającej na celu zidentyfikowanie obszarów, w których należy przeprowadzić
w przedsiębiorstwie działania proekologiczne, jak również określenie luki kompetencyjnej i tematyki szkoleń niezbędnych do przeprowadzenia. Podczas analizy zostanie przeprowadzony przegląd organizacji pod kątem jej oddziaływania na środowisko.
Po zakończonym etapie I przedsiębiorstwo otrzyma pisemną analizę co do działań jakie powinno podjąć: udział w szkoleniach oraz doradztwo. W rekomendacji zostaną zaproponowane tematycznie szkolenia, w których uczestnik powinien wziąć udział. Programy szkoleniowe będą uwzględniały indywidualne potrzeby uczestników, grupy szkoleniowe będą tworzone branżowo, tak by w cyklu szkoleniowym brali udział uczestnicy z branż napotykających podobne problemy dotyczące tematyki środowiska.
Etap II – polega na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu ochrony środowiska, mających na celu:
- podniesienie wiedzy uczestników projektu w zakresie wymagań środowiskowych oraz faktycznego wpływu działalności firmy na środowisko;
- wzrost wiedzy na temat możliwych sposobów zmniejszania negatywnych efektów działalności firmy;
- podniesienie wiedzy w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na działania proekologiczne firmy ze środków UE.
Etap II podzielony jest na 5 tematów, z których uczestnik może wybrać przynajmniej jeden z nich.
Lp. | Temat | Harmonogram |
1. |
Możliwe do wprowadzenia w firmie rozwiązania ekologiczne (i źródła ich finansowania)
|
Diagnoza i perspektywy rozwoju firm w obszarze rozwiązań ekologicznych:
|
2. |
Budowanie ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy |
Diagnoza potencjału firmy w obszarze ekologizacji działań:
|
3. |
Ekoinnowacje Diagnoza i perspektywy rozwoju firm w obszarze rozwiązań ekologicznych |
|
4. |
Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie |
Zarządzanie środowiskowe jako jeden z priorytetów działalności firmy:
|
5. |
Audyt ekologiczny Diagnoza i perspektywy zastosowania audytu ekologicznego w firmie |
|
Etap III – polega na opracowaniu planu wdrożenia działań proekologicznych w przedsiębiorstwie.
Plany zostaną przygotowane w oparciu o analizę działalności firmy i jej wpływu na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb klienta, specyfiki jego działalności i możliwości podejmowanych działań. Każdy plan będzie zawierał opis zidentyfikowanych obszarów, dla których należy przeprowadzić działania w oparciu o wymierne wskaźniki służące ocenie skuteczności działań proekologicznych.
W ramach każdego modułu szkoleniowego przeprowadzone będzie 6 h doradztwa dla uczestnika.