Wymagania norm Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001:2015 , ISO 14001:2015 ,18001:2004, 27001:2014
Szkolenie Wymagania norm Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001:2015 , ISO 14001:2015 ,18001:2004, 27001:2014
- Cel szkolenia: zapoznanie się wymaganiami norm ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, 18001:2004, 27001:2014 ,a także uzyskania wiedzy na temat zarządzania ryzykami i szansami oraz ciągłego doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
- Profil uczestników: szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z wymaganiami norm Zintegrowanego Systemu Zarządzania i przygotowującymi się do szkolenia właściwego na audytora wewnętrznego wg ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 ,18001:2004, 27001:2014
- Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.
- Termin i miejsce: harmonogram szkoleń
* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych
- Cena: 1100 zł netto za osobę
cena obejmuje:
zaświadczenie,
materiały szkoleniowe,
poczęstunek.
6.Program szkolenia:
- Wprowadzenie.
- Podstawowe pojęcia, terminy i definicje zintegrowanego systemu zarządzania.
- Omówienie norm z serii ISO 9000,ISO 14001, ISO 18001 ,ISO 27001
- Podejście procesowe – zarządzanie procesami w organizacji.
- Podstawy zarządzania ryzykiem w organizacji.
- Sposób prezentacji wymagań norm (struktura formalna normy, założenia do interpretacji tekstu normy).
7. Wymagania norm Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
a) kontekst w jakim funkcjonuje organizacja:
- zrozumienie organizacji oraz jej kontekstu,
- zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych,
- określenie zakresu ZSZ,
- procesy ZSZ,
b) wiodąca rola kierownictwa:
- wiodąca rola i zobowiązanie kierownictwa,
- polityka jakości, polityka środowiskowa, polityka BHP, polityka bezpieczeństwa informacji,
- role, odpowiedzialność i uprawnienia,
c) planowanie:
- działania w odpowiedzi na ryzyka i możliwości,
- cele dotyczące jakości i planowanie ich osiągnięcia,
- planowanie zmian,
d) działania wspierające:
- zasoby,
- kompetencje,
- świadomość,
- komunikacja,
- udokumentowana informacja,
e) działania operacyjne:
- planowanie i nadzór operacyjny,
- wymagania odnośnie produktów i usług,
- projektowanie produktów i usług,
- nadzór nad dostarczanymi z zewnątrz procesami, produktami i usługami,
- dostarczenie (realizacja) produktów i usług,
- zwolnienie produktów i usług,
- nadzór nad niezgodnymi rezultatami,
f) ocena działań:
- monitorowanie, pomiary, analiza i ocena,
- audyt wewnętrzny,
- przegląd zarządzania,
g) doskonalenie:
- niezgodności i działania korygujące,
- ciągłe doskonalenie,
- Podsumowanie.